Tuesday, November 27, 2012

Durian Crepe ak.a Durian Pancake


That is a very nice dessert. Dessert la kan... tak kan lunch plak. hehehhee

Aku tak makan durian. Ok, bukan tak makan terus lah, tapi tak berapa nak makan. Bukan sebab bau nya. Durian mana ada busuk. Orang melayu yang kata durian busuk memang gediks uols....

Cerita pasal lempeng durian ni, last week Harney dok kata nak makan durian crepe. So kitaorng pergilah ke BTS cari sweet chat. Aku pun curious jugak nak rasa mende nih. So, inilah hasilnya.....

Nak komen apa eh? sedaplah..... untuk penggemar durian, tak cukup kot 3 bijik tu. Kat sweet chat derang jual 3 biji RM 8.90 (tak termasuk tax ye... hehehee).Untuk aku yang tak berapa gemar kan durian, sebijik should be enough. Itupun balik umah kalau sendawa je bau durian. haiyaaaaa......

Kenapa eh orang boleh makan durian sampai berbiji-biji? aku makan seulas pun dah berkipas. Tak usah lah kata raw durian, durian yang dah jadik crepe ni pun buat aku panas satu badan. What to do. Dah macam itu kejadiannya. Bukan mak nak gediks pong... hihihihihi..

p/s : Sekarang ni dah berterabur resepi durian crepe kat internet, kalau rajin buatlah sendiri... ;)

No comments: