Thursday, May 8, 2014

Habibie & Ainun di Astro Citra


Yeayyy!!!!!!!!

Akhirnya ASTRO CITRA tayang jugak filem ni. Huargghh hahhahaha.. Memang ketawa besar aku.

Sebab?

Sebabnya dulu aku dah rakam kat ASTRO BEST, tapi dia ilang. Hahahhaa..kuikuikuikui

Memang dah agak dah, sebab bulan lepas Astro Citra tayang filem 5cm. Dah memang kedua-dua filem ni ditayangkan di tahun yang sama (2012) . Jadi, memang akan ada chance lah H & A akan ditayangkan jugak. hehhehee. Pandai tak aku acah-acah agak?. Hahhaha

Kalau aku kata aku belum menonton H&A sebelum ni, memang aku tipu lah lah. Dah berpuluh kali kot. Tapi di youtube je lah. Then aku download ke dalam tablet guna youtube downloader ( Media Clip namanya  ) Download application ni dari playstore kalau korang pakai android. Ada lambang bintang kaler kuning. Ini bagus!! Even hasilnya tak lah bombastik sangat, tapi boleh lah kalau saja nak tengok kat handphone atau tablet.

Kenapa aku happy sangat? Haaaaaaa... Ini sebab-sebabnya.......



PERTAMA, aku tak pandai berbahasa Indonesia.Apatah lagi bila mula pakai loghat daerah. Aku tengok filem ni berpuluh kali pun aku masih tak dapat banyak perkataan. Main assume je sebab versi di youtube tak ada subtitle. Kalau ada english pun dah ok dah. Tapi apa pun tak ada.

KEDUA, cara bercakap Habibie yang slurring dan terlalu cepat. Kadang-kadang tak tahu apa biji butir nya. Aku dok pakat tengok muka dia je lah. Sebab ekspresi muka dia yang "bercakap" lagi jelas dari mulut dia. Hahahha

KETIGA, ini yang paling kritikal. Aku tak nampak subtitle bahasa jerman di youtube sebab gambar kembang. So. setiap kali mereka ini bercakap dalam bahasa jerman, aku tengok je lah blankly. Hehehhehee.. Nasib baik bukan keseluruhan cerita berbahasa jerman. Kalo tak, memang tak tengok lah jawabnya.

Selain dari itu, mungkin sebab aku nak tengok dalam resolution lagi tinggi, ala-ala HD di TV canggih umah aku tu. hahahhaa.. Tak pasal-pasal puji TV canggih.



Okay then... Tu je lah. Aku simpan filem ni dalam PVR. Kalau tak ada tangan yang gatal delete, ada lah dia kat dalam tu sampai MAYBE aku buat keje giler pi cari DVD filem ni kat Indonesia.

p/s : Frust tak dapat pergi Bali tahun ni...........Grrrrrrrrrrr

No comments: