Tuesday, December 21, 2010

Maulidur Rasul & Terengganu

Hi Alzzzz....

Lama aku tak blogging. Tak tahu apa nak tulis sebenarnya.

Okey, ni aku citer sikit pasal aktiviti pertama tahun ni. Alhamdulillah kami berjaya melaksanakan sambutan Maulidur Rasul di surau Ad-Din bandar Sunway. Nak cerita pun akan jadi panjang berjela. So, nak dipendekkan cerita, sambutan ini berjaya walaupun Nubhan sampai lambat. tak salahkan dia jugaklah, kerja dia dah macam tu.

Terima kasih kepada semua yang terlibat....kalau ada rezeki kita boleh buat lagik..hehhehehhe

AJK dua organisasi....AJK Surau & AJK NFC......Thanks a lot guys!!!

This is us with Sarimah & without Harney sebab Harney yang tukang amik gambar....hahhaha

Ok....yang ni aku nak sembang pasal pergi Terengganu pulak. Sebenarnya aku tak pernah pergi Terengganu. Sekali pun tak pernah.

Kali ni kami pergi berempat, aku, angah, fit & harney. Fit drive sebab angah mengantuk.Dia tidur 2 jam je malam sebelumnya. Setelah dekat 2 tahun, aku kembali jadi co-pilot Fit. Dulu masa bawa Nubh & Vern ke JB,drive Rover Vern.Tahun ni bawak angah & harney, drive vios angah.Dua-dua tak de ampun......speed baekkkkk punya.ngeeeeeee

apa yang aku suka pasal Terengganu?

Keropok Lekor. Ada yang goreng ada yang rebus. Pertama kali makan yang rebus, rasanya agak pelik.hhahahahha. Setakat ni aku hanya makan yang goreng jer. So, pengalaman makan yang rebus adalah agak ganjil...wakakkaka

Nasi Dagang. Favourite mak aku. Rasa happy sangat dapat makan nasi dagang di negeri nya sendiri...Sedappppppp...baru je aku tengok kat AFC chef wan masak nasi dagang...aku dah dapat makan yang original punya.Super duper happy....hehhe

pasar payang.Pergghhhhhhhhhhh....derang tadak jual apa agaknya? sebab rasanya semua ada kat situ.Hahhahahhaa. Aku sempat beli T-shirt untuk Adam & Aisy. Then beli kipas sebab panas giler!!!

Seman. Seman ni bukan orang, tapi makanan. macam gula-gula kapas yang di compressed kan dan ditabur dengan tepung gandum. yes!! tepung gandum. rasa pelik...wahahahaha. First time aku makan tepung gandum tanpa dibuat kuih atau cekodok.

Pantai batu buruk.Malam tu kami lepak kat pantai.....Nyaman nye dapat rasa angin pantai laut china selatan tu. Ombaknya besar. Dari jam 11 lebih sampai 2.30 pagi kami lepak kat situ sampai baring-baring. Apa yang kami buat? makan keropok lekor sambil bersembang kosong. Rasa lega sangat bila dapat duduk aman macam tu dengan kawan-kawan tanpa gangguan....

Masjid kristal.yeayy!!! akhirnya!!! aku dapat tengok masjid ni depan mata. Cantikkkkk sangat..sangat...sangat!!!. tapi sayangnya panas sangat.sampai tak dapat nak duduk lama.
Depan masjid kristal. Panas giler sampai tak boleh nak bukak mata.Hhahahahhahaa

Thanks banyak-banyak to Sarimah & 4 adik iparnya izu, Fazli, Shah & Amy yang sudi bawa kami jalan-jalan kat area Kuala Terengganu. Mereka ni memang ada wire short la...penat mulut dok ketawa dengan lawak derang.Terengganu memang cantik.......makanan je ada sikit pelik & manis. tapi above all, aku memang satisfied dengan trip pendek ni.....memang best!!!

p/s :Next trip you guys????????....off to Redang!!!!!!

No comments: