Monday, February 25, 2013

Dip n Dip - A taste will make u :)

 

On Sunday, aku, Harney & Adila pergi buat visit to this popular dessert cafe called Dip & Dip. All things you can bite...semua nya dip in chocolates. Nak cari cafe ni senang je. Depan Alliance bank kat Jalan Telawi 3. Kalau ke Bangsar Village (BV), just jalan kaki ke depan sikit dari BV2 tu. masuk ikut lorong kedua. depan sikit dari butik House Of Dolls tu. Ala, memang tak akan missed nye lah. Boleh nampak dari jauh.


This is Dip & Dip Crispies. Kat dalam mangkuk kecik ni ada bertih beras yang di banjirkan dengan coklat dan di topkan dengan mini mash mellow. Harganya dalam RM 12.90 macam tu. Lebih kurang lah. Aku pun lupa dah. My comment? ermmmmm... Manis? Memang giler bapak tok nenek manis. Nasib baik bertih tu tawar dan crunchy. Kalau tak, memang tak boleh telan.


Yang ini pulak Triple Chocolate Crepe. Basically ianya adalah crepe yang di topping kan dengan coklat. Crepe tu apa? Haaaa... Crepe tu lempeng. Hahahahhaa. Kalau nak buat kat umah pun boleh. Buat macam resepi durian crepe tu. bentangkan, tuang coklat. Pas tu makan. Ngeeee. Nak kata apa? Manis lah!! Memang sama je tok nenek manis nya. Hahhahaha

Ada satu lagi yang Adila order, Waffles sticks. Yang mana aku tak usik langsung kerana aku dah tepu dengan dua jenis menu diatas.

So, sesiapa yang nak bertandang ke Dip & Dip dan tak berapa suka manis, boleh makan tadak hal. Tapi make sure order DUA botol mineral water. Coz you really need to wash down all the sweetness. Untuk aku yang memang tak berapa favour benda-benda manis camni, tak boleh jalan dowhhh.... Balik rumah, bila fikir balik pasal coklat ni, terasa nak muntah. Mau sebulan aku cuti makan benda manis nih.

Anyway... A good try actually. They are quite ok, sedap lah jugak. Just I'm not a fan of  makanan manis. So, I'm not going to come again. No...Nope, Nooooooo..Never!!!

p/s : Makan coklat ketika migraine melanda adalah keputusan paling "bijak" pernah aku buat. Sampai la ni sakit kepala tak mau habis... PADAN MUKA AKU !!! Kekekkeke...

No comments: