Wednesday, March 13, 2013

2 more days to Korea


I'm excited!! Giler tak excited. Dah lama aku mark Korea in my "must visit" list.

Tak seperti aku pergi China,Indonesia , Brunei, Singapore, Thailand.. kali ni aku pergi dengan rombongan Nubhan. A proper rombongan. Bukan rombongan cik kiah macam ke Brunei tahun 2010 dulu. Hahhaha.

Ok, ini actually "Korea Muslim Tour With Nubhan By Malaysia Airlines" Fuhhh!! panjang nya tajuk!!!. Mula-mula aku hanya dapat itinerary dari Manager Nubhan, Rohila Tahir (kak e) untuk tujuan promosi. Tapi bila aku tenung-tenung mende alah tu, rasa cam nak pergi pulak.

Lama jugak aku fikir, kira duit, kira cuti. Lama-lama aku pun menyuarakan hasrat hati aku ( cheewaahh) kat kak e. Tak tahu kenapa bila kak e mintak passport copy, dengan muka selamba aku pi scan. Memang dah bulat hati nak pergi.

Bukan aku nak pergi sebab sapa-sapa pun. Tapi sebab aku nak sangat tengok Nami Island. Haaaaaaa... Jangan cakap aku anti sangat drama korea. Actually dulu-dulu aku tengok jugak drama korea ni. Tengah-tengah demam Winter Sonata dulu, aku siap beli DVD lagi. ( Cute!!.. hehehhe ). Scene yang paling aku suka ialah kat Nami Island. Nampak tenang jer. Since then aku mula simpan niat nak pergi sana. Kebetulan pulak trip ni sampai ke tangan aku. Maka, kalau aku tak grab, memang ada sket ngek lah aku kann........

By the way, sekarang aku pun tak gak anti ngan drama korea. Aku still tengok kalau terserempak dengan cerita yang bagus. Tapi selalunya filem lah. Drama jarang.Bukan apa, selalu bila aku tune kat channel korea tu. yang aku nampak samada hero nya agak tua, muka pecah pintu. Atau hero muka dia sama ngan heroin. Tak tahu mana lelaki mana perempuan. Tapi kalau lakonan otai-otai macam Jang Dong Gun, Won Bin, Rain dan lain-lain yang nampak cam lelaki tu. Aku masih tengok lah. Aku anti music K-Pop jer....Mungkin sebab jiwa ku sudah tidak berapa remaja...hahahahahha. Ok, aku sedar diri!!!.. hehhehee

So, persiapan dah ok. Beg dah kemas, barang-barang yang penting dah masukkan dalam beg. Baju sejuk pinjam je kat angah. Buat bazir je beli kan. Muffler & gloves memang aku dah ada, beli kat Beijing tahun 2005 dulu. Boots pun aku dah beli. Wonder camne nak pakai dalam KL dengan boots yang fancy tu. Hahhahaaa..

Ok, that's it!!! Aku nak tengok orang korea ni cantik jelita ke macam yang dikatakan tu. Kalau nampak cantik sikit, mesti macam Korean, hensem sikit pun korean. Sampai Nubhan yang macam apek tu pun dikatakan Korean. Haiyaaaaa.... Tidak kah korang tahu yang dalam TV tu semua dah buat plastic surgery? real Korean memang tak sehensem sejelita orang Malaysia. ( Malaysia Tanah Tumpah Darahkuuuuuu).

p/s : Aku paling geli tengok lelaki bajet comel, rambut berkarat, muka CANTIK macam pompuan, pose gedik dengan tangan buat sign LOVE. Sooooo not in my market!!!!. Very the hadekk hadekkk one!! 

No comments: