Friday, June 30, 2017

Drama oooooooooo Drama

Actually aku rasa nak tweet benda ni. tapi memandangkan twitter aku ada kat tablet dan aku malas nak menaip di keypad tablet yang besar tu...............

Dan juga rasanya agak panjang untuk di tweet. So, aku decided untuk menaip nya disini.

Okay, recently, banyak drama yang ditayangkan di TV kannn. Boleh kata station TV berlumba-lumba nak keluarkan drama yang dapat menarik rating paling tinggi

Frankly, aku tadak masalah dengan drama yang banyak "bergentayangan" di TV. Kalau aku rasa nak tengok, aku tengok. Kalau rasa malas nak tengok.. aku tak tengok.

Tapi one thing yang agak mengganggu aku adalah... dialog!!

Semalam aku tertengok satu drama yang tengah hit bagai nak rak ni. kalau korang tau, tau lah. Tak payah lah aku cakap kat sini.

Content drama 24 episode tu, pada aku okay je. Standard jalan cerita kebanyakan drama TV kita...Nothing new... But I still can deal with it.

Tapi......... Ini dialog antara hero & heroin............

Sayang... sayang.......sayang...........sayang.......sayang... sayang.......sayang...........sayang.......
( Fill in the blank untuk perkataan-perkataan lain)

Dalam satu dialog, ada berapa kali SAYANG daaaaaaaa....... ( tepuk dahi)













Okay tu je aku nak kata........... Chow!!!!





P/S : Selamat Hari raya Aidilfitri Semua.. Maaf Zahir & Batin


No comments: