Thursday, August 3, 2017

The Salesman

The toughest thing to do is mengajak kawan-kawan tengok wayang, tapi filemnya diaorang tak suka. Atau tak sama genre.

Nasib baik aku berjaya pujuk 3 orang ini, Wani, Nathan & Ashraf untuk tengok filem Iran yang aku memang nak sangat tengok. Hehehehe.



Kami naik MRT ke Bukit Bintang dari Pasar Seni,. Syukurlah ada MRT ni. Tak payah kami bawak kereta parking kat Pavilion yang memang confirm mahal tu. Kenapa pilih Pavilion kalau dah tau parking nya mahal? Errrmmm..... Sebab filem ni hanya tayang di selected cinemas je. samada Mid Valley, One Utama atau Pavilion. Maka kami pilih Pavilion sebab ada MRT.

Sampai kesana, kami ambil tiket dulu. Okay, tak payah cakap pun semua orang tahu.filem camtu memang tak ramai orang nak tengok. So, selain dari kami..hanya ada kurang dari 5 orang yang duduk dalam pawagam tu.

Okay...iklan jap...

Sapa-sapa yang pergi Pavilion, nak tengok wayang... tapi risau nak pi surau jauh sangat kat bawah nun. Boleh pi surau kat tingkat 5. Cari kedai FITFLOP. ( Sampai hari aku taip ni..kedai tu masih wujud) Surau kat celah tu je. Nampak ada logo surau tu, masuk je dalam. Pepandai la cari lepas tu..Hehehhe

Orait..sambung balik.

Filem The Salesman ni adalah filem dari Iran. aku memang suka filem dari Iran sejak dulu lagi. Sejak zaman Children Of Heaven lagi. Sayangnya... filem dari Iran sangat limited kedatangannya ke Malaysia. Kalau tak dapat dari internet, sometimes aku tengok kat A-List. Baru kali ni aku dapat tengok kat pawagam.

It's a very good movie. Jalan ceritanya tak complicated, dan walaupun agak slow.... boleh menahan kita untuk duduk lama dan curious apa yang watak-wataknya akan lakukan.

Satu yang aku dapat dari filem ni..... Tak payahlah berdendam sangat. Sebab dendam tu tak akan bawa kita kemana pun. Akhirnya menyesal sendiri.

Lepas habis wayang, kami pi makan kat food court. Makanan pun dah tinggal sikit je memandangkan masa tu dah 9.30 malam. jadi, kami sebat je apa yang ada. Hehehehhehehe

Thanks banyak-banyak la kawan-kawan yang sanggup bayar tiket dan teman aku tengok filem ni. sayang korang banyak-banyak. Hehehehe.. nak group hugs tak boleh, aku hug Wani je la.. Hahahahahahaha

P/S : Tahniah Reza Rahadian menang BEST ACTOR di 57th Asia Pacific Film Festival. Actually aku wonder jugak kenapa Indonesia tak hantar Rudy Habibie bertanding dimana-mana filem festival antarabangsa sebab sayang performance sebagus tu tak masuk festival. Akhirnya masuk jugak..dan menang. STRIKE!!!!


No comments: