Thursday, August 12, 2010

New Chapter....Errrrr.....New chapter la kot.

Hai alzzzzz...

cun tak kitaorang? hahhahahaa....Budak Jahat sudah tidak berapa jahat.hahhahahaha.

Actually aku dah lama terasa nak pakai tudung. Aku selalu gak cilok tudung-tudung akak & mak aku. Tapi seriously, aku rasa muka aku teruk kalau pakai tudung. Tapi....awal tahun aritu aku dah pasang niat nak pakai tahun ni. Aku letak la beday mak la, tengah tahun la, itu la ini la....macam-macam tarikh aku letak untuk permulaan. Tapi tak jugak jadi-jadi.

Masa di Brunei, aku jadi serba salah bila kak hajah ajak pi masjid. Adoiiii....Sampaikan kat sana, aku dibagi tudung yang ada sket hangit la sebab budak-budak ni gigih benar nak naik sampai tempat sembahyang.wahhahaa. yelah, selain Nubhan yang memang tak payah pakai tudung tu..aku je sorang yang free hair. Segan la jugak.

Semuanya bermula sebelum puasa bila nani ajak aku ronda-ronda jalan masjid india cari tudung. Pilih punya pilih, aku beli jugaklah. bukan jugaklah....tapi 4 aku beli. Petang puasa pertama, nani bagi aku hadiah birthday, depan kedai kat opis aku ni. Aku tak tahu apa ada kat dalam sampailah kat umah, aku bukak......ada tudung yang aku pakai kat atas ni la. Hehheheheee.... so, aku pakai la pi keje. Punyalah gumbiranya nani. Macam dapat emas kekdahnya.

Tapi kejadian petang birthday aku semalam buat aku berfikir panjang. Sebenarnya aku tak ready nak bagi kawan-kawan tengok aku pakai tudung. So, aku ingat aku nak cabut je sebelum jumpa Fit & Muzi. Dalam tangan aku dah pegang duit RM 0.20 nak pergi toilet.Tiba-tiba tengah-tengah aku nak beli tiket LRT nak pergi KL sentral tu...ada sorang budak perempuan datang kat aku. Nampak macam bukan budak KL pun. Sebab dia pakai baju budak-budak asrama. Bau pun bau peluh yang kuat.

Budak tu tanya aku....cam ne nak naik tren ni pergi shah alam. Aku kata tak boleh, komuter pergi shah alam, yang ni tak. Budak tu macam kecewa. Tapi dia tak jugak pergi. Aku dah lambat dah sebenarnya & nak melarikan diri pun dah. Then dia tanya lagi...cam mana nak pergi shah alam. Kesian dengan dia, aku kata...pergi KL sentral pas tu naik komuter bla..bla...bla....

Lepas explanation aku yang panjang tu, dengan muka tak bersalahnya, dia keluarkan duit seringgit & masukkan kat ticket machine tu. Aku nak ketawa pun ada, tekan la destinasinya dulu dik!!!!.So, aku tekan la satu-satu & tolong dia beli tiket tren.

Tetiba budak tu tanak beralih. Terkebil-kebil pandang aku yang memang dah nak angkat langkah seribu dah. Aku sengih, dia sengih. Tapi pas tu dia kata "kak...boleh saya ikut akak pergi KL sentral?"...adoiiii!!!!!....kecoh tol la budak ni.Hahhaha

So, aku bawak la budak ni ke KL sentral.Sampai sana, aku tinggalkan saja dia kat kaunter tiket komuter & pergi kat starbucks. Pepandai la dia nak pi Shah Alam. Aku duduk situ sementara tunggu Fit & godek-godek hp aku cari WIFI. Niat nak cabut tudung tu dah hilang dah. Then bila fit datang, dia terkejut tengok aku...wahahhahahaa.....

Diam-diam aku terfikir, ini bulan Ramadhan......Siapa tahu, ada sebab kenapa budak yang hangit tu didatangkan kat aku walaupun aku dah maklum...aku memang selalu jadi kaunter pertanyaan sebelum ni pun.hahhahahaha.Mungkin niat aku tu dah betul & ada baiknya aku mulakan di bulan mulia ni & lagi baik sebab jatuh pada hari lahir aku.

Mungkin berkat hari lahir aku yang ke 33, ramadhan yang kedua...aku tukar imej ni. Bukan bermakna aku dah bertudung aku dah tak macam dulu. Aku macam ni la juga. Cuma aku rasa, umur dah meningkat......pemakaian pun dah berubah. Aku rasa, cukup-cukup lah aku "gila".

Kepada kawan aku Fit yang makin comel bila pakai tudung......I think it's time for us to slow down, take a break & live life to the fullest in our own way. let's do this together & ingat mengingati antara satu sama lain.

p/s: Thanks jugak kat ayah kak hajah..sebab dia kata, balik KL nanti pakai tudung ye. Hahhahahaaa....buat malu aku jer tengah-tengah orang ramai tu.

5 comments:

Aku Seorang Mommy Kepada Fizry said...

huhuhu..sedih plak aku baca post ko kali nih...nitik jugak la air mata aku baca perenggan last posting ko nih...

takpe la nyah, orang tak nak kita kita tak boleh buat apa...hak memasing...yang penting aku ada ko n ko ada aku untuk saling mengingati...

tukar imej tak bermaksud kita dah terlalu baik, kita tetap kita yg dulu..masih taliban, masih lanun dan masih giler just that kita kene lebih menjaga tingkah laku n perbaiki apa yg kita kurang dulu...there're always room for mistakes n trust me there will be people out there yg sentiasa tunggu kesilapan dari kita yg boleh backfired pada kita...as if they too good for us....

we take everything one step at a time, kay...

himawari said...

weh.. apa ni!!!.. dua2 buat entri sedih2 ni... uuwaaaa... hah! kan aku dah nangis...

err Fit, laser ko tetap terasa pedihnya!! muahaha..

Kikey said...

Fit - whahahahhaaa..air yang tenang jangan disangka tadak boya..hahhahahahaaa....

Tak per, kita kayuh pelan2. Step by step kata NKOTB ni...wahahhahahaaa

kak sue-Jangan la naness...jom kita sama2 pi berbuka nak?

Harney said...

Kak kikey..!!! anda sudah bertudung ker..?? Wah imej baru..Saye sangat suke...Comey comey...

Same jugak untuk kak fit...Comey comey..tak sabar nak jumpe korang..!!!

Kikey said...

hehhee..harney,tambah satu yang belum ditambah.....tu jer. orangnya tetap sama.hikhikhikhikhik..

tulah, bila kita nak bersama2 bersua muka untuk berbuka puasa ni?hehhee..ayat tak bleh bla.