Tuesday, December 25, 2012

Hatyai - Day 3

Pagi !!! yeayyyyy kitaorang breakfast semua 10 orang!! Happy sangat.

Depan Tune hotel....Lepas check out.

Lepas makan kitaorang kemas barang dan terus check out. Bas gerak dari Hatyai jam 12.00 tengahari. Kalau ikut waktu Malaysia, jam 1.00 petang lah.

Pemandu tuk tuk ni tolong susun beg kami yang dah beranak pinak tu... Giler penuh Tuk tuk tersebut

Kitaorang naik tuk tuk dan gerak ke office Hatyai Variety Tour. Kat sana kitaorang letak beg dan terus bertebaran kat area town untuk last minutes shopping. Giler tak, aku boleh tukar duit lagik dan continue shopping. Hahahhahaa.
Makcik ni tak abih-abih soping... kalau bawak seguni duit pun habis kot agaknya 

Aku, mak, kak Long & angah pergi beli pulut ayam lagi untuk dibawa balik. Yeayy!!! gumbira kakak tu sebab kitaorang beli banyak. Hehehhee.

Kedai pulut ayam. Nyam nyammm

Kaki soping dah penat kaki berjalan.....

Dah penat shopping, kitaorang duduk tunggu bas. Kali ni naik bas 2 tingkat. 6 Orang duduk kat bawah & 4 orang lagik kat atas. Budak-budak semua dok atas. Untuk balik ni, diaorang provide air mineral plak sorang satu botol.

  Kepenatan...Tunggu bas kat dalam office Hatyai Variety Tour
Macam biasa, bas akan berhenti kat Sadao dan Imigresen Bukit Kayu Hitam. Dan macam masa masuk, nak keluar Thailand pun kena bayar RM 1 kat pegawai imigresen tu. Masa kat Sadao, sempat jugak kitaorang tapau pulut ayam ( lagikkkk) dan makanan-makanan lain untuk dimakan dalam bas. Sedapnya makan ayam goreng panas-panas. Lepas makan baru boleh lelapkan mata.

Perjalanan balik aku rasa adalah perjalanan yang paling menyeksakan sepanjang hidup aku. Bayangkan duduk dalam bas dekat 12 jam!! Dah lah sejuk macam freezer dalam bas tu. Nak tak nak, aku keluarkan telekung dan selimut. Rasa nak duduk atas bumbung bas jer. Berhenti sekejap sana sekejap sini, akhirnya jam 12.30 tengah malam baru sampai kat Pudu Sentral.

Kami pun berpecah kat situ. Aku dengan mak naik teksi balik ke rumah. Agak mahal la jugak nak balik tu. Boleh lak dia charge RM 35.00 untuk sampai Setiawangsa. Kurang ajaqqq !! Tapi mengenangkan dan nak pagi, aku balun je lah. Janji sampai umah.

Sampai kat umah kol 1 pagi. Aku makan jugaklah nasi, lepas tu terus tido. Keletihan tahap gaban.

So, itu sajalah cerita pi hatyai. Alhamdulillah, berjaya aku bawak mak melancong ke luar negara walaupun hanya Hatyai. Harap rezeki aku lebih di lain kali supaya aku boleh bawak family ke ke tempat lain pulak... aminnnnn

p/s : Saya nak pergi korea....Saya nak pergi korea....Saya nak pergi korea....Saya nak pergi korea....


Semua gambar kat 3 entri, credit to Harney's FB, Instagram aku & FB aku... :)

No comments: