Tuesday, November 10, 2009

Hobin Jang Hobin

Hai Alzz..

Haa..haa..gelak dulu!!

Ini memang out of this world punya keje. Selama hidup aku, belum pernah aku pergi stadium tengok bola. Habis kawan-kawan aku keluar tanda soal bila dapat tahu aku pergi tengok bola.Haa..haaa...

Actually it's coincidence je. Aku memang nak jumpa YB berkaitan hal FC. Tapi memandangkan dah jumpa tu, YB ajak aku sekali pergi tengok Negeri Sembilan lawan kelantan kat bukit jalil sekali ngan Edna & Fit. Memandangkan aku memang tak pernah tengok bola, aku setuju je la. Haa..haa.sebenarnya aku tak tahu pun berapa harga tiketnye. Main terjah je.

Lepas lepak-lepak kat Times Square, kami gerak ke bukit jalil. Sampai kat bukit jalil dalam jam 5.30 petang.Sebab jalan ke bukit jalil tak jem lagik, kami ingat ok laaaa...sekali tengok, stuck sampai tak bergerak.Dah la tu...ujan lebat jugak la.
Sampai kat sana, kami cari parking....dapat la satu slot kat depan pangsapuri seberang stadium. Huhuhuhu..kena meredah lumpur sebab hujan belum berenti. Siap berpayung-payung lagik.Sungguh hazab masa tu. Kasut pun dah mula menunjukkan ciri-ciri nak kotor. Sangat merimaskan!!!
Kat stadium......yang kami nampak hanya merah je. Tak tahu kat mana warna kuning. Lepas beli makanan, kami jalan masuk dalam.....mata dok mencari geng-geng penyokong negeri sembilan.Langsung tak nampak. Dah sampai atas baru nampak few of them.Cuak giler time tu. Dah la tu, kena berjalan jauh untuk nak menyampaikan ke pintu biru dimana penyokong negeri sembilan masuk stadium. Cet!!! Tadak orang sangat. Kami boleh masuk senang lenang je.

Tetiba, dicelah-celah tiang stadium, kami dah nampak lautan merah di dalam. Bertambah cuak.Apa nak jerit ni...macam gajah lawan ngan semut je kekdahnya. Cari punya cari tempat duduk....dapat la satu row yang agak baik untuk kami berempat. Hee..heee..Beshhhh!!!..nampak padang dengan jelas.
So, duduk je la sementara menunggu perlawanan mula.Biasalah, bila pemain-pemain masuk padang untuk warm up....penyokong macam histeria la. Penyokong kelantan yang sangat ramai tu, bunyi macam Orc dalam LOTR. Seriau mendengar nya. Haa..haaaa...Penyokong Negeri Sembilan plak, dah 8.30 baru filling up. Sangat slow masuk stadium. Maybe diaorang datang dari dekat...so...lambat sebab jem.Tapi yang best..semua bawak bendera. Termasuk kami yang tetiba rent bendera dari pakcik kat depan tu.Time kasih la pakcik yeeee!!!

Perlawanan mula slow tapi makin rancak lepas gol pertama. Aku yang tak pernah tengok bola tetiba melebih-lebih pulak. Siap naik atas kerusi. Cam no tu? Tak sedar sakit belakang. Ha..haa..haaaaa..
Walaupun hujan dan padang licin, tapi aku suka tengok diaorang main. Kiranya puas hati la....Bayar RM20 rasanya sangat berbaloi.

Tapi seperti yang semua tahu...Incident penyokong Kelantan bakar kerusi, baling mercun, baling botol sangat menakutkan. Ada jugak mercun yang landing baeeekkk punya kat penyokong Kelantan sendirik. Yang paling teruk, diaorang baling mercun ke tengah padang. Lepas tu dari atas, baling kat penyokong N9. Isshhhh...Nak cakap tak bertamadun kang marah. Tapi relex la....bola sepak je. Bukan the matter of life & death. Gila lah!!!

So, lepas habis perlawanan & N9 bawak balik Piala Malaysia tu...kami pun balik la jugak. Tapi macam orang buta. Edna depan, YB, Fit, aku...berpegang-pegang baju. Takut terhilang plak dalam crowd. Lagipun bahaya, sebab keadaan tegang. Sampai dekat dengan station LRT tu, terjadi pulak pergaduhan kat situ antara penyokong-penyokong. Kami cepat-cepat lari ikut jalan lain. Seram jugak walaupun nampak macam ada polis & FRU kat situ.

Sampai kat kereta, kasut dah teruk sangat kotornya sebab lumpur. Kami ikut jalan lain untuk balik sebab jalan kat depan tu sangat jem. Kami pergi pelita bangsar untuk makan & lepas tu hantar Fit ke KL sentral untuk ambil kereta dia.

Aku & edna ikut YB balik ke Putrajaya..tapi tak tidur sampai 5 lebih dok sembang pasal perlawanan bola tu.Haa..haaa..Tetiba ada orang tu dah ada idola baru & tetiba aku minat dengan bola....cam no tu??? YB la ni!!!!..ha..haaa..haaaaa...

1 comment:

akubukanbudakblues said...

hahaha..bukan salah aku ek...?
saja kannn..alah bosan-bosan ape salahnya sokong negeri kelahiran sendrik..