Wednesday, November 12, 2008

Introducing...Adam Danish

This is Adam Danish B.Mohd Hasani. The only child of my twin sister.The only grandchild in my family & the only nephew to me & my bro. Pendek kata....the one and only lah.Haa..haaa...

He was born in 2 September 2007 @ Hospital Kuala Lumpur. Pukul berapa aku tak ingat, rasanya around 8 lebih kot. Pagi-pagi buta, kami satu family dah melepaks kat ward bersalin tu. Tunggu Adam Danish.Haa.haaa...haaa...

Dari mana datangnya nama tu? Jangan salah terkam. Bukan sebab aku fans Adam AF2. It just my sister suka sangat nama Adam.Katanya, normally orang nama Adam ni handsome. Handsome ker? Haa..haaa. Anak dia tu memang handsome lah. Name Danish came from his father. I cant recall what it means....but something like cerdik or what...Adeh..orang tua, lupa dah.Haa.haa...So, they named him ADAM DANISH. Sweet and sesuai sangat dengan rupa parasnya yang comel like angel tuh....

Adam is always everybody's favourite. Paling best time raya....dia dah jadi macam bank. Tiap-tiap hari masuk duit. Sekarang ni dia dah mula pandai berjalan sikit-sikit. Macam hantu cina pun ada aku tengok. Tangan kedepan terkengkang-kengkang. Kadang-kadang tengok dia berjalan.....kami semua gelak ramai-ramai. tapi adam tak kisah....dia pun gelak jugak.

I just cant wait nak dengar dia bercakap. Sekarang ni hanya boleh panggil mama, papa, wan & nenek. Paling best, dia panggil abah aku, abah jugak. Haa..haa..gasak lah Dam!! .Aku agak nanti bila dah boleh bercakap, becok jugak tu.

Oh ya..semalam dia gigit jari telunjuk aku sebab aku marah dia tekan button kat TV. Berbekas semua gigi dia kat jari. Nak nangis aku dibuatnya...haa..haa..haaaa...Tapi Adam punya pasal,Mummy tak marah pun sayang. Lurrvessssss you so much!!!!..muaaahhh...muuaaahhhhhh......muaaahhhhhhhhh..hee..heee...

2 comments:

Mommy Lily said...

salam singgah

adam dah pandai jalan2 ye...comel.
setahun lebih confirm boleh berlari dah tu

Kikey said...

salam...

A'ah..sikit2 tu boleh la...Kena ada orang tunggu on the other side.kalau tak, dia duduk balik.Haa..haaa...