Sunday, April 5, 2009

ABPBH Tour - Klang Parade

Alluuuuuuuu

Selamat hari isnin eberibadi!!!.

First of all, I’m truly sorry sebab for the mean time….no pictures available. Thanks to my camera yang tiba-tiba rosak tu. But I did take come pictures using somebody else’s camera, nanti tunggu dia upload & email whatsoever to me.Very few pun…..sebab yang menyanyi tu macam ulat beluncas kekdahnya.Haa….haaa…

Aku pergi jugaklah Klang semalam. Walaupun sebenarnya letih merayap the day before pun tak abes lagik. Lagipun ………….emmmmm. Tak pelah, no big deal!!. Aku pening tahap gaban jugak sebenarnya, tapi pening je la…belum sampai tahap giler lagik.

So, sampai klang dalam kol 3.00 petang. Orang dah ramai depan pentas sebab show dah start. Kami masuk sikit-sikit kedalam, tak nampak sangat pun. Tapi tak de la terkilan sangat, sebab artis yang menyanyi pun taklah berapa best. Lagi-lagi lepas tu ada sesi soal jawab. Main musical chair semua……punyalah aku dua tiga kali menguap. Kaki pun letih berdiri.Adeehhhhhh……sakit jiwo den!!!

Dalam pukul 4.15 petang, show tu dihentikan sekejap sebab nak menghormati azan asar. Keluarlah beberapa petugas bawak samples pencuci muka ke hapa aku tak tahu & postcards. Heran aku kenapa diaorang bertungkus lumus sangat nak dapatkan mende tu. Padahal……….emmmmmmm….Hee..heee…sample je nyah oiii!!!

Memandangkan orang macam berasak-depan kedepan, aku, kak fazy, Harney,KT, Sue & Nora dok menyelit-nyelit kedepan. Akhirnya, dapat duduk!!!.Wakakakkakaka. Haruslah aku dah besa wat keje ni. Dah tak jadik hal dah pun. Janji nampak.

Aku tak nak cakap pasal performer lain, aku nak cakap pasal Adam & Nubhan je. Hee..hee..Adam dulu!!!! Adam start ngan intro “tukang gempak” How I missed those dance steps, those energy. Perghhhh!!!! Adam nyanyi dua lagu, Robot & Benar-benar. Cute sing along session bila sampai lagu benar-benar. Tapi kenapa Adam nampak BERISI sket ha???? Hee..hee..heeeee……Tapi tak pelah, janji dia masih full of energy.

Then come Nubhan on stage. Lagu Jatuh cinta lagi & Ada untukmu. Heee.heeeee….Nubhan biasalah, bukan ada dance steps pun kan…..hee.heee..Tapi dia nyanyi ok jer, macam yang selalu dia nyanyi tu jugaklah. Ada sing along session gak. Ingat nak dengar seadanya aku live kan…alih-alih ada untukmu jugeeekkkkkk!!..belasah jelah…

Lepas tu, both of them bagi Q&A, apa tah…aku pun tak ingat apa yang diaorang tanya. Sebab sakit jiwa dengan pakgad dua orang dok menempel depan pentas tu. Blocking view loooorrr!!!!!!......

Habis both of them perform, kitaorang keluar dari situ. Sesak weeeiii. Nak keluar pun susah. Sampai kat luar, tetiba Linda SMS, dia dah sampai klang parade & ada kat backstage ngan suzaila & Ayue. Hee..heee…aku pun dengan pantasnya lari kebelakang pentas. Wee huuuu…lama tak jumpa!!!. Dok-dok kat situ, jumpa ngan dak-dak Bad boys. (Errrr…mana chaq???.) Cakap-cakap sket, pas tu aku nampak Vern. Vern kata, dah abes perform kan, so…jom balik!!....Eeeeemmmm…babai korang, nanti jumpa lagik looorrrrr..tak puas sembang!...

Kami kumpul kat starbucks & lepas tu gerak ke Muara, makan time!!!!!!!....Bagus looorrr sebab aku memang kebuluran!!!!

Sampai kat muara, hujan lebat. In fact hujan dah sangaaaaatttt lebat dalam perjalanan lagik. Sampai YB drive tersangatlah slow sebab takut semua yang konvoi tu terhilang. Almaklumlah..hanya kak Fazy je yang tahu jalan kesitu.

Kat muara..macam biasa, makan hidang. Ada sotong (Hee..heeeee..with chillis youuu), ikan, sayur kangkung etc. Aku sebat jer, sebab lapar. Diaorang ni macam biasalah, kalau jumpa, gaduh-gaduh manja, sembang-sembang, gurau-gurau. Meriah sungguh kat situ.

p/s: Kalau hilang gambar Adam dalam kamera tu, aku tahulah siapa yang delete....haa..haaa..memang stok nak jadik kasim selamat ni. wakakakkakakakaka....

Balik tu, masih hujan……basah la jugak kena hujan sementara nak masuk kereta tu. YB hantar Wanie & kawan dia jihan tu balik ke Kampung melayu Subang. Entah berapa kali dah sesat, aku pun naik kompius. Sebab kalau tanya aku, area tu aku tak master. Lain la kalau area keramat mek oiii. Hee..heeee..Lepas tu YB hantar aku balik. Thanks YB!! Dah banyak hari dah ko hantar aku balik kan.kesian gak ngan ko.huhuhuhuhuhuhuhuuuuu………….

So, that’s it!!! Tiring gak la pi merayap sampai ke Klang tuh. Tapi fun!! Thanks eberibadi!!

2 comments:

Harney said...

wah kak kikey cepat nyer update...hihik....

kannn geram giler ngan pakguard dua org itewww....blocking view...hampehhh.....

siap la...den publish pic diorg dlm blog then kutuk2...wakakaa...giler x..???

Kikey said...

update in writing je harney...sebab gambar nan ado!!!!.

Tulah, sila tepek gambar pakgad menyibuk tu. Nanti kita pakat2 belasah diaorang....Time tulah diaorang nak menempel kat depan tu. Time lain tanak plak. Dah la view atas pentas tu Cannteeekkk bangat!! huh!!

errrrrrrr...cukup giler!!..haa..haaa...