Monday, April 13, 2009

Anugerah Bintang Popular @ Genting Highlands

Aloha…

No pictures….just stories yang merapu meraban…hee..heee.

As all of you know…Tegarians & Tegarettes pergi Genting untuk ABPBH. Not in hope that Nubhan will take home one of the awards. Tapi lebih kepada untuk support dia. Yelah, kalau tak ada sesiapa yang nak naik genting tu angkat banner untuk dia, kesian jugaklah kan……So, pergilah kami penyokong-penyokong TERHEBAT ni..meredah genting yang sejuk nak mampos tu. Syiokk jugak!!!

Kami sampai tengahari dengan 2 kereta. Ha..haaaa..Apa yang kami buat the fisrt day? Tak ada apa-apa pun…kami take advantage of the cozy hotel room to have our beauty sleep. Kat luar kabus tebal….sejuk giler…tapi kami kat dalam selimut & tido……zzzzzzzzzzzzzzz..

Our day at genting betul-betul started on Sunday. Kami off to the theme park. Main beberapa permainan kat sana. Yang paling syok main, Edna, Fit, Tira, Tokwan & YB. Baby tak main sebab dia kata tak muat, kak fazy seems takut…aku? That thing shooting up & down really scares me & that spiderman thing…..Yang tu merbahaya kepada kesihatan aku. Well….sapa tahu, tahulah. tak payahlah aku nak citer. Yang lain tu aku main jugaklah….Haa..haaa…Last sekali aku main roller coaster…..I think..eemmm…forgot already!! Haa..haaaaaaaa…Long time ago!!!!

After main sket-sket…aku ngan kak Fazy balik dulu sebab nak bagi kunci kat tegarettes yang sampai tengahari tu. Yang ni memang pissed me off!!...bukan pissed off nak bagi kunci. Tapi pissed off sebab sesat!!!!!!!!!!...kenapalah otak aku ni short term memory ha??? Aku boleh pulak lupa jalan. Hambek ko!!! Berlegar entah berapa pusingan sampai masuk hotel First World. Kesian budak-budak tu tersidai kat lobby. Akhirnya, jumpa jugaklah jalan…..dapat jugak bagi kunci kat diaorang. So, aku ngan kak fazy balik bilik. Aku ambik kesempatan untuk baring dulu sementara menunggu yang lain yang still kat theme park tu balik ke bilik. Penat wooo…dah la kaki sakit!!! Len kali aku kena tabur M&M la sepanjang jalan…buat tanda.Haa.haa.haaaaa….

Petang tu kami ke Arena Of Stars. Aku,kak Fazy & Tegarettes sempat makan dulu kat Marybrown. Yang lain tak nak makan lagik. Then….gate bukak jam 6.30 petang. Adehhh..yang ni paling best. Bukak je gate……..macam ada race kat situ. Salute le kengkawan semua…..aku je yang slow sket. Lombab kekdah eh…haa..haaaaaa….

Nak cakap pasal perjalanan award show tu ker? Emmmm….maleh!! Pada aku, macam besa jelah. Persembahan pun ok….Aku enjoy semua persembahan. But, you know…..Orang-orang lama memang lebih menyengat laaaaaa…..Have to admit to that. Artis yang terima anugerah pun deserved awards diaorang. Just seorang dua presenter yang tergedik-gedik tu, menyakitkan mata jugaklah. Gasaklah diaorang.....None of my business.

Habis show….kami tak terus keluar. Ambik gambar dulu, panggil Nubhan kat bawah…panggil Vern..panggil Pojie…Haa..haa..selagi nampak, kami jerit jer. Saja buat bising.

Kemudian kami gerak ke Old Town Coffee. Sejuuukkkk giloss....So, kita minum dulu!!!!!! Payah jugaklah nak cari tempat duduk. Nasib baik ada staff kat situ yang kind enough untuk carikkan kami tables walaupun lama jugak kena jadik tiang telefon kat depan kedai. Bila aku kata kat dia, aku nak lebih 15 chairs, dia terkejut. Haa..haaaa…ramai weeiiii…bukan seorang dua yang nak minum.

Later, dah dekat nak pagi, Nubhan, Vern & Berx datang join. Aku sempat review gambar-gambar kat kamera berx..apa yang kami sembang? Siapa seksi…wakakkakaa. Frankly speaking, aku tak nampak relevannya baju seksi kat genting tu. Kaki aku dah separa beku, and yet, ada artis yang pakai sikit je kain……memang kecantikan tu satu penyiksaaan loooorrrrrr….Sungguh!!!!!

And the best part is...Kami terserempak dengan Ramli MS. Haa..haaa....selamba je budak-budak ni panggil dia bapak Jin. He's not as serious as I think he is. Sooo funny & mesra alam!! And dia dah bagi remarks kat Tira...wakakkakkaa.Abeslah ko tira...!!

Kami bersurai dalam kol 2.30am dan berjalan kaki balik ke bilik hotel masing-masing. Sedap sejuk-sejuk macam tu berjalan ramai-ramai sambil sembang-sembang. Sampai bilik, aku tak ingat apa dah…..ingat tido jer.Hee..heee…Punyalah mengantuk!!!

Esoknya, dalam jam 12 tengahari..kami gerak balik ke KL. Satu kete balik ke rumah masing-masing & satu lagi pergi berjimba-jimba. Hee..heeeeeee…Aku tak dapat le nak berjimba sama sebab dah janji ngan family aku akan balik terus kerumah.

Thanks to all yang datang bagi sokongan. Walaupun ada yang kekdahnya nan ado kannnnn..Haa..haaa..haaaaaaa....Nak buat macam mana, Nubhan in one hand & the other in one hand. For me, aku kesana sebagai Nubies, duduk bersama Nubies, bawak banner Nubies dan atas tiket Nubies. So....any doubt anybody??? Yes!! Adam was there too....I saw him...but...Emmmmm...But I know where I should stand.Enuff said!!

To Tegarians & Tegarettes…………………………..Pi lantak la orang nak kata apa.Nanti orang tu letih bercakap, dia akan berenti sendiri. We did our part and let the others do theirs.

**Padan muka aku......from today onwards, aku kena bandage dua-dua kaki....adessss!!

No comments: