Sunday, April 26, 2009

Futsal

Haii alllzzz….

Adehhh..penat!! Haa..haaa..tulah, umo dah tua-tua ni baru nak main bola.

Semalam bertempat di Ampang Sport Planet, Ampang, telah dijalankan aktiviti KETIGA Nubhan FC untuk tahun ini. Dah main bowling, dah sambut birthday….semalam kami main futsal pulak. Alhamdulillah…..sambutan dari Nubies sangat menggalakkan. Walaupun ada yang masuk gelanggang tu sebenarnya tak pernah bermain langsung. Haa..haaaaaaa…Termasuklah aku!!!!.

Kami start dalam jam 8.10 malam. Sebelum lawan betul-betul, kami warm up dulu. Lagipun si artis nya belum sampai lagi pun…..so, kami hanya bermain sesama kami saja sementara menunggu Nubhan sampai. Tapi………..main saja-saja pun penat jugak weeehhh. Almaklumlah…dah lama tak exercise. Hee..heeee…
Nubhan arrived tak sampai 10 minit lepas tu, tukar baju & terus masuk gelanggang. Haaa..haaa…Time ni dah ada lelaki dalam tu. Tapi masih ok sebab ramai perempuan. Kami mula dengan bagi-bagi group. Tapi disebabkan tak ramai lagik, hanya dapat 4 orang sebelah saja. YB & Tokwan ambil posisi sebagai penjaga gol. Main saja lah…walaupun sebenarnya aku memang tak tahu rules. Main tendang je….tapi selalu tak dapat sebab kaki tak cukup panjang kekdahnya.Wakakkakaka
Almost 8.30 malam…maka sampailah the guys. Adeeeeeehhhhh..Makin ramai lelaki masuk dalam court. Dah tahu memang lelaki ske main bola….so, pepaham jelah macam mana kan.Bola melayang macam torpedo. Tak tahu berapa kali kena kepala, kena kaki, kena tangan. Mula-mula diaorang masuk court je pun dah kena satu kat belakang kepala aku.Nasib baik tak bengong kepala.Haa..haaaa…At the end, tak sampai 5 orang pun pompuan yang masih tegar bermain walaupun sebenarnya ngeri dengan sepakan kawan-kawan yang sememangnya ganas-ganas belaka. Lepas futsal, kami pergi melantak tak jauh dari situ. Hee..heee…Walaupun aku lapar, tapi tekak aku tak boleh terima langsung nasi goreng daging merah tu. Maybe sebab aku dah kenyang makan pizza, pas tu ambil sana sini sket…lama-lama aku kenyang.
Kami balik kerumah masing-masing jam 12.30 tengah malam. Adehhhh..penat giler!!! Thanks YB sebab hantar aku sampai kerumah. Thanks a lot!!!!!!

So……Thanks to all Nubies yang sudi datang meluangkan masa untuk bermain futsal bersama-sama. Yang duduk jadi pasukan sorak….korang memang happening!! Tak pernah fail!! Yang bermain sekali…You all memang BEST!!.
The Tegarians cartoon. Datang dari sini

Aku…………Rasanya kena main selalu laa..haa..haaaaaaaa………….

p/s : Semua gambar kredit to Tira & Tira's Multiply

No comments: