Wednesday, May 6, 2009

My dearest Adam


Ellloooo all!!

Dah lama aku biarkan blog ni tumbuh kulat kan....eeeeeeeemmm. Aku tadak benda nak citer, no activity, no nothing!! Just pergi kerja, balik kerja. Tu saja.Haa..haaa..Bosan sungguh hidup ini!!!


Tapi sebenarnya, aku sangat suka kalau bercerita pasal Adam. Adam Danish tauuu, bukan Adam ha ha tak tahu, joget lambak, robot etc tu. Mengenali Adam, buat aku faham tentang kasih sayang ibu bapa. Walaupun Adam bukan lah anak aku, tapi tetap jugaklah darah daging aku kannnnnnnnnn. Aku tengok Adam dari just a few hours keluar dari labour room. Kecik sangat and very RED!! Tiba-tiba aku rasa, hidup aku sudah berubah. Aku dah ada nephew. Someone here akan panggil aku mummy. Maknanya satu stage up!!


Lepas tu....Hari-hari aku tengok Adam.Dari terlentang, meniarap, merangkak dan akhirnya berjalan. Haa..haaa.. Kenapa aku rasa kelakar ha??? One day dia akan jadi manusia dewasa macam aku. Dia akan hidup macam orang lain jugak. Tapi aku plak nak biar dia kecik macam tu selama-lamanya. Haa...haaa...Aku suka Adam yang kecik tu. So much fun!!.


Nak tahu satu cerita? Early this week, aku dengan penuh semangat kepewiraan nya telah ke carrefour. Sorang-sorang pergi beli laci. Nak buat apa? Nak isi barang-barang aku yang bersepah-sepah tu lah. So, dengan susah payahnya dan dibantu akak, aku bawak balik kerumah. Nak tahu apa yang Adam buat bila aku heret laci besar gedabak tu? Dia tolong tolak!!! Nasib baik lah tak berat. Aku jadi ketawa tengok dia beria-ia sangat nak menolong.


Sampai dalam bilik, aku pun dengan semangat kepewiraan lagik, doklah berkemas. Perwira la katakan.....so, terus nak buat la. Adam was there. Apa yang aku keluarkan, dia sepahkan lagi. Tiba-tiba, tengah tolak-tolak barang dalam bilik, terkenalah sikit kaki aku. Emmm..aku macam bisalah, saja exaggerate konon kaki dah nak patah sebab nak tarik perhatian Adam yang dok selongkar beg duit aku.


Adam yang duduk kat tepi aku, tiba-tiba bangun dan pergi ke meja solek aku. Ingatkan dia nak buat apa, dia capai minyak angin & hulur kat aku. sambil tuding-tuding jari cute dia kat kaki aku, dia dok membebel dalam bahasa sanskrit dia tu.Haaa..haa..hambek ko!!!! dari saja nak mengusik dia, aku plak yang tergolek-golek ketawa.


Akhirnya aku realise yang anak aku dah besar. Dia dah grown up sebagai anak yang baik. Kalau pergi kedai, dah boleh diharap bawak plastik sayur. Walaupun plastik lebih pajang dari kaki. Tapi Adam bawak jugak sambil berlenggang-lenggang kangkung.Rasa nak tendang je kasi tergolek. Haa..haaaaaaaaa...ganas giler mummy dia!!!!


Kadang-kadang ada masanya aku akan marahkan Adam. Tapi emmmmmmmmmmm......selalunya aku tak sanggup nak cubit pun. Tapi kenapa ada manusia yang sanggup buang anak ye?sedangkan itulah anugerah TUHAN yang sangat-sangat CANTIK. Regardless macam mana rupa anak tu,comel ke, tak comel ker, putih, gelap, kurus, gemuk. Anak adalah anugerah ALLAH. Maybe satu hari aku akan ada anak sendiri, atau mungkin tak. Kalau ada, alhamdulillah..kalau tak, aku puas ati aku ada anak macam Adam.


By the way....my dearest sister is now 6 months pregnant. Another nephew coming soon in August. Aku dah tak sabar nak tunggu kelahiran dia. Aritu tengok kat gambar scan. Hee..heee...tak tahu nak describe perasaannya. Tapi yang nyatanya........AKU HAPPY!!!..Yeeehaaaaaaaaaaaaaa.....

No comments: