Monday, May 25, 2009

Busy lagi...

Hai alllzzz..

Ha..haaa..Suka hati aku je kan kata aku bz. Actually aku tak lah sebusy mana. Pada mana yang perasan tu, nampak je aku melepak kat YM, kat website, kat cari.emmmm.....Free giler, macam tadak kerja.

So, dok dendiam tu, aku surf facebook. Emmmm..aku kecoh gak kat FB hari ni kan. Tapi sebenarnya aku tak cari apa-apa.aku cari kawan-kawan lama satu U dulu. almaklumlahhhh....dah berapa tahun dah tinggalkan alam tu.Yang tinggal hanya Nisa & Arif saja yang masih ada dalam contact list aku.

Nisa tu kawan baik aku since first day masuk class. Sebab dia nak kawan dengan aku? sebab nak belajar Bahasa Inggeris. Wakakakaka.belajar dari aku yang tak berapa pandai ni...bukan aku yang pandai. Dia yang pandai!!

Arif plak weird case. Dah bertahun tak jumpa, akhirnya aku contact dengan dia tahun lepas. Disebabkan Salyn yang beria-ia sangat nak buat reunion, barulah semuanya berjumpa balik. Tapi yang aku pelik tu, punyalah ramai dalam kelas tu, hanya arif saja yang sudi tegur aku balik. Tapi.......dia banyak komplen!!!! sebab dia kata, dia dah tak kenal aku!! cam no tu???.Adakah sebab aku dah melebar? Dah tak macam bini popeye cam dulu?? eeeemmmm...

okey, aku admit....time aku study dulu, aku NERD!! Bayangkan pakai cermin mata bingkai besar gedabak. Disebabkan kat kampus aku wajib pakai tudung time pergi kelas.so, aku pakailah. Tapi.....rasanya baik korang tak payah tengoklah muka aku time tu!! hopeless!! Paling aku ingat, aku pakai lipstik kaler merah menyala. Ingat lawa sangat lah tu. Adeeehhhh...sungguh ugly betty.

Sembang ngan arif dalam setahun ni, dia asyik tanya aku, sejak bila aku jadik macam ni. Aku pelik mula-mula nya. Akhirnya baru aku faham. Dulu aku pendiam sangat. Percaya tak, Arif adalah satu-satunya student lelaki yang pernah tegur aku. Itupun....sepanjang study kat situ......Sekali sahaja & we both tak ingat apa yang kami cakap kan time tu. Sadis tak??? sungguh sadis!!!

berbalik pada FB tadi.....aku dapat lah trace beberapa member aku yang ada FB jugak. So, aku add.tapi korang..........................aku sedeeeyyy, kenapa lah diaorang tak approve!! Diaorang lupa aku ker, atau diaorang tak kenal aku? Tapi aku rasa yang pertama tu lebih relevan. senang je nak lupakan sorang nerd dalam satu kelas yang besar. Tak significant!!!. So, aku cakap balik ngan arif...........sah!! Memang aku tak pemes time study dulu. haa...haa..haaaa

So, kesimpulannya, dulu kononnya aku pendiam. Nak bukak mulut pun payah. Maybe kejutan budaya pun ada jugak kot. Dunia kampus aku tak glamer, kami dok dalam hutan belantara. Maybe itu puncanya aku jadi macam tak tentu arah. Elok-elok time sekolah aku aktif, tapi tetiba masuk U, aku hanya aktif masa first year. lepas tu.............aku layan blues jer!!!!...haa..haaaa.Asyik hilang dari radar...!!

Actually tak ada apa yang berubah pada aku. Aku adalah orang yang sama dari skolah, masuk U sampailah sekarang ni. Maybe kawan-kawan kat U terjumpa aku yang berlainan sebab aku yang pull back. Aku yang tiba-tiba jadi reserve kat situ. Padahal, keluar je dari pintu pagar tu, aku dah awal-awal tumbuh tanduk. Haaa..haaaaaaa....

Dan maybe jugak usia dah mematangkan aku. walaupun aku nampak kebudak-budakkan, tapi dalam banyak perkara, aku serius. Ramai yang tak tahu aku ada side lain yang lebih dari hanya nak bersuka ria. Tapi...aku hanya nak enjoy this life dan tak nak beratkan kepala lagi dengan isu-isu remeh temeh dan tidak matang.

Maybe itu yang membuatkan aku berbeza dengan aku di alam kampus dulu kot...Maybe lah.....

Note : Jom pi gath...................!!!!...Ahaksss!!!

No comments: