Sunday, February 15, 2009

The Silent Bidder

Memandangkan satu DUNIA dah tahu siapakah silent bidder tu, so aku rasa tak perlah kot kalau aku cerita kat sini sikit pasal apa yang berlaku behind the scene.

Actually bidding thing ni dibuat by phone saja. Aku pun tak tahu menahu pasal ni sebab aku tak terlibat sama masa diaorang bid dengan Vern. Tahu-tahu aku diberitahu yang Tegarians decided untuk "beli" Nubhan. It's for the good cause kan...so, aku setuju jerlah. Lagipun kan seronok kalau dapat mengenakan dak tu. So, diaorang bincang punya bincang...maka inilah hasilnya.

Seperti yang diarahkan, kami semua berkumpul di depan Saloma jam 7.30 malam. Ada yang cepat, ada yang lambat...biasalahkan...traffic kat KL ni kadang-kadang tak boleh nak predict. Aku ngan Tira, saja main kamera sementara menunggu semuanya datang. Aku terlambat sebab susah nak dapat cab kat depan umah aku tu. Untuk mengelakkan aku lagik lambat, terpaksa lah aku berjalan kaki sampai kebawah semata-mata untuk cari cab. Tapi aku manage to be there before 7.30. fuh!!!!!!!..nasib baik!!!
Budak-budak ni main selendang YB. Baru je aku basuh tu weiiiiiiiiiii.....wakakkkakakakakkaa Haa..haa..Inilah MANGSA PENDERAAN tu. You should see his face time mula-mula dia sampai .Priceless!!!!!.
Mulanya aku nampak satu cab masuk. Aku ngan Tokwan ingatkan tu Edna. Tiba-tiba nampak budak ni dok bawak bunga dalam gelap & mata melilau-lilau. Aku dah gelak dah time tu, tetiba dia nampak Tokwan, nampak aku...warrrggggghhhhh!!! lagiklah besar gelak . Haa..haaa..Kesian dia, kena buli. Memang aku rasa nak gelak guling-guling je tengok muka separa sentap dia tu. Haa..haaaaa....Lawak..lawak....Tapi Nubhan memang cool la..Mood excellent malam tu.Inilah bunga yang Nubhan bawak. Hee..hee..Satu je tuuuu....macam mana???. Haruslah akan kena cerai-ceraikan ni...
Tira plak pi snap dekat dekat......lawa la jugak bunga ni.
Ini spaggeti aku. Tak habis aku makan....sebab tak berapa sedap..syyhhh!!!..hee..heeee...Lagipun aku kenyang ketawa je. Budak-budak ni kalau dah jumpa, mula lah keluar semua lawak diaorang. But it's fun.......
Nubhan bahagikan bunga-bunga tu kepada beberapa bahagian supaya dapat kat semua orang. Yang aku punya dia letak daun paling besar. Yelah........aku tahulah aku "makcik'!!!..haaa..haaaaa....Tak habis-habis dengan "filem" murah dia tu...hee.heee
Ini dia!! masih ada kat umah.Tapi dah layu sikit.......Aku rasa daun tu tahan jugak kot....tapi bunga tu tak tahu la setakat mana je boleh tegak macam tu.Hee..hee..
Malam tu Nubhan nyanyi kan lagu "seadanya aku" versi "no music". Sedap lagu baru dia....entah bila lah agaknya nak keluar radio ek...eeemmmmmmm........
Ok, that's all happened kat saloma malam valentine dulu. It's a memorable dinner. It's for charity & we take it the FUN way...........

3 comments:

Harney said...

wah...!!!
tegarettes tabik spring kat tegarians...
toin toin...
ahaks...
cayalah tegarians...memang tegar btol2 nih...hihiks...

Harney said...

sian cik key dapat bunga sket daun jek besar eh...hihiks...
tuan director xcukup budget nak beli bunge ker..??
hahah

Kikey said...

Tuan director kedekut....haa..haaa...untung pakai duti zimbabwe mana tak nya.Daun je besar, bunga kecik!!!..hee..heee..

Tapi dia ada tanya akak, "mana heroin?" haa..haaaaa..Tak sudah2 lah dengan filem dia tuh.