Wednesday, February 11, 2009

Tagged from ajym

Kenyataan Pelik ttg diri 'KU'

Peraturan2nya adalah :

1. Setiap pemain mesti menyenaraikan 15 kenyataan2 pelik/tabiat2/ttg dir anda yg tdk diketahui org.
2. Sesiapa yg mendpt tagged perlu menulis 15 kenyataan2 pelik/tabiat2/ttg dir anda yg tdk diketahui org & menulis peraturan permainan ni dgn jelas (apa la ulang2 ni).
3. Dipenghujungnya, anda perlu memilih 10 org (mangsa, hehehe) utk ditagged dan senaraikan nama2 mereka.
4. Tak dibenarkan utk tag balik org yg tagged anda (jgn tagged org yg tagged anda, lebih kurangla maksudnya, huhu).
---------------------------------------------------------------------------------------

Sebenarnya aku tak tahu sangat pasal tagged ni.So, aku gasak jelah...Apa ye?? Banyak nye nak senaraikan ni….huhuhuhuu…ok, here we go!!

1) Diam. Bukan aku pendiam. Tapi ada masanya aku lebih suka diam. Tak tahu kenapa. Tapi selalunya sebab aku tak de idea nak cakap apa. So, janganlah salah terkam...cakap aku sentap ke apa. Aku diam just sebab aku tak ada idea.Haa.haaaa...

2) Suka simpan barang. Sampai tiket bas rapid tu pun aku nak simpan jugak. Sekali sekala aku berkemas, penuh tong sampah MPAJ tu dengan barang aku.

3) Aku pemalu sebenarnya. Tak caya? Tunggu bila korang nampak aku shopping ngan mak aku. Nak pergi kaunter cashier pun aku tetiba malu…errrrrrrr tu malu ke mengada2 ek? Haa..haaa…

4) Bila aku makan timun untuk buat ulam, cuba perhatikan…..sebab aku akan malam sekeliling je..tengah2 yang lembik tu aku tak akan makan. Dah jadik tabiat sebenarnya!!

5) Tak boleh tanam bunga, pokok etc. Apa kata orang tu? “tangan panas”? haaa…aku kalau tanam pokok, gerenti semua mati. Buat bazir jer...

6) Paling aku suka, masak kicap!!. Masak kicap daging, ayam, sotong, ikan, ikan bilis….semua lah!!!...Asal masak kicap jer, memang aku akan makan banyak!!!. Tapi dengan syarat. Home cooking!! Aku tak makan masak kicap kat kedai.

7) Tembikai & Honey Dew are my biggest enemy. Kalau tak nak buat rombongan ke spital……..jauhkan menda2 tu dari aku…TROUBLE!!!!

8) Food allergic to sea foods & chicken. Tapi tu jugaklah yang aku sebat!!!..Rugi weehhh kalau tak makan.

9) Aku tido tak guna bantal. Tegarians yang selalu out station ngan aku tahulah……..aku hanya perlukan bantal kalau tido atas lantai. Sebab pernah sekali kepala aku terhantuk kat lantai sebab tersalah berpaling. Lebam seminggu!!!

10) Semudah aku ketawa, semudah tulah aku menangis.

11) Aku akan berbahasa Inggeris kalau aku marah. Tak tahu kenapa…..Kalau tak marah, elok je cakap melayu!!!..Haa..haaaa…

12) Hampir kesemua barang peribadi aku berwarna hitam. Dari cellphone, purse, camera, laptop,kasut, beg tangan,bingkai spek,planner.........semuanya hitam!!.

13) Takut gelap. Black out pun boleh buat aku nangis. Haa..haaaa..dululah, time budak-budak.Dah tua ni lain plak gayanya. Kalau black out je, aku mesti bangun berdiri. Haa….haaaa….Rimas!!!

14) Ada 6 soft toys kesayangan. Nemo,Max, Normie, Spongebob,Shane & Nubie. Semua ni lepak sama2 ngan aku atas katil…wakakkakaka. Dah la katil kecik, aku plak dok berhimpit-himpit dengan “kawan-kawan “ tu.

15) Accident prone. Satu hari aku tak langgar furniture, memang tak sah!!!...Nasib baik kulit aku jenis degil.Kalau tak, dah macam mangsa penderaan dah aku kot.Haa..haaaa…

10 orang untuk ditagged?

tira, jimmie, fit, Deeda, iela, kak lady, ajoy, tokwan, Feeda & Eina..okeh cukup!!...haa..haaa...

2 comments:

himawari said...

kelakar la baca tebiat2 pelik ko ni..

mujur aku tak de blog, kalau tak, musti aku kena tag juga.. hahaha..

Kikey said...

kann..kalau ko ada blog kan kak sue, memang ko orang pertama aku "kerjakan".....haaaaa..haaaaa...