Wednesday, July 1, 2009

Telefon rosak

Haiii Alllzzzz!!!!
Haaa...Mesti semua orang tahu tentang games ni kan. Games ni dimainkan time kecik-kecik dulu kat skolah atau kat camping. Macam mana nak main? Eeemmmmm....sesapa yang pergi gath hari tu mesti ingat kita ada buat games ni. Tapi kita guna nama modern la..namanya tongue twister. Haa..haaaaa.....Tetiba ingat kat Nubhan yang cuba ingat ayat pasal diri dia sendiri. Langsung tak dapat!!!!!....

Permainan ni senang jer, satu orang dibagi ayat lengkap.....lepas tu orang tu akan sampaikan pada orang lain. Ayat tu akan di pass kan one by one......sampailah kepada orang terakhir. Orang terakhir tu lah yang akan recite balik ayat yang dia dapat dari orang kedua terakhir. Selalunya apa yang orang terakhir tu dapat........adalah opposite dari apa yang disampaikan orang pertama.

Motif aku cerita pasal permainan ni? Emmmmm.....it can happen to anyone of us. Kadang-kadang apa yang kita cakap kat orang, kita kena hati-hati jugak. Kita tak tahu, bila orang menyampaikan nanti, adakah cerita tu sama dengan yang kita ceritakan. Selalunya akan bertambah atau berkurang. Well, as long as tak meyakitkan orang lain atau menyebabkan perang dingin...I'm ok with it.

For me, macam mana aku rasa nak marah pun dengan sesapa dalam dunia ni...satu benda yang aku paling tak suka ialah bermusuhan dengan kawan-kawan sendiri. Nak mendapatkan kawan yang percaya pada kita adalah satu kerja yang amat payah sebenarnya. So, aku ambil serius kawan-kawan aku. Aku tak ada kawan favourite sampai aku rasa nak bergantung pada dia saja. Kawan-kawan aku semua equal.......I think they're GOLD....or much more precious than that. Bukan satu keje mudah nak digging for gold kan....so, I appreciate each & everyone of them.

Emmmm..in the other occasion....I was very confused, puzzled & Shock by one of my friends decision. But I know he has his own reason...So I told him, I don't want to ask him anything.....

People need their own time sometimes....so, respect is the best thing to do.

Arrrgggghhhh I HATE THAT THINKING CAP!!!!

2 comments:

Harney said...

Hihi...Radio rosak..Besh...

Eh ari tuh mase gath kene bgtau kat sorg then passing kat setiap org dlm meja eh...xsilap ari tuh sume meja juz ckp kat sorg jek then suh die afal giler2 afal (sampaila siap ngan gaye bagai kan)...Muahahah..pecah rahsie!

Erm permainan nih leh bg kite conclusion kan...bile 1 cerita yg btol diceritakan kat org len, cerita tuh boleh berubah...org len leh tokok tambah jadik cerita len...hihi

nanti bile2 kite men lagik eh! ;))

Kikey said...

yeap..betul Harney. So, kalau dengar orang bercakap pasal kita & ada orang menyampaikan....sila lah tanya balik orang yang dikatakan itu sebelum buat conclusion.