Thursday, January 8, 2009

Adam sayang

Nasib baik ko "anak" kesayangan mummy Dam!!!...haa..haaa..Anak kesayangan hape!! Tu je lah sorang Nephew aku. Mestilah dia yang paling aku sayang.Aku memang sangat-sangat sayangkan Adam. Walaupun kadang-kadang tu, kena jugak lah sedebik dua. Tapi most of the time, aku lah Peguambela dia. Aku, Adik aku & wife dia, Mak & Abah..tu semua peguambela dia. Tinggal mama & papa dia jer yang selalu jadi prosecutor.Haa.haaaaa......
Adam cought in the act!!! Pakai stokin aku. Yang peliknya, bila aku balik umah je....dia mesti sibuk nak tunggu aku bukak kasut. Lepas tu pakai kat kaki dia. Stokin tu dah la 10 kali ganda besar dari kaki dia. Lepas pakai, dengan penuh bangganya dia pakai keluar masuk...pergi dapur, pergi ruang tamu..masuk bilik. Nasib baik tak masuk bilik air jer.Kalau tak ada sesiapa yang nak cabut stokin tu...sampai kesudahlah lekat kat kaki dia.

Yang ini pun favourite Adam. Selongkar beg duit!! Paling dia suka, beg duit mak aku, beg duit aku, & beg duit papa dia.Sebab banyak isi kot!!....Haa..haaa. Suka suki je dia bawak duit syiling ni keliling rumah. Lepas tu aku yang penat mengutip.takut dia masukkan dalam mulut pulak.
Inilah dia Adam!!!...Aku paling suka menganiaya dia. Pakaikan tudung la..pelbagaikan rambut dia lah, paling best...kejar dia ngan kamera macam paparazi...wakkakakakka. Bila besar nanti mesti Adam akan ingat, akulah mummy yang paling kejam di alam semesta ini...wakakakkakaa.Sekarang umo dia dah 1 tahun 4 bulan 7 hari. Hee..heee....dah boleh dah panggil mama, papa, mamam...semua tu. Paling syok, panggil abah aku "abah" la jugak. Mak aku pandai pulak panggil "wan". Tapi aku lahhhhhhhhhh...entah bila agaknya dia dapat idea tu, asik panggil aku "mba"...adeeeeehhhhhh..........lawakssss ko dam!!!!

Yang ni?? ini bukan berkaitan dengan Adam. Ini iron tablets. wakakakkakaa. Aku kena makan mende ni & habiskan 2 botol!!!Masalah kurang darah!! errrrkkkkk!!!...Adoi lahhh sebotol pun tak abes-abes lagik. Lama-lama aku telan mende alah ni, makin tekak aku rejek.Tadi worst..lepas telan tablet ni...tekak aku payau giler. Dah berkilo-kilo aku telan gula-gula.tapi tak jugak ilang!!!.....bengong betul!!!!..kang tak pasal-pasal aku kena "small water sweet"....Haaa..haaa..haaaaaa..

Aku penat hari ni...mengantuk & bosan. tak tahu nak buat apa 2 jam setengah rehat ni. Nak shopping?...bajet tak mengizinkan buat masa ni. Haa..haaaaa..So, aku decide nak TIDO jer..........

2 comments:

Jimmie said...

kekekekke adam cute....aku suke tgk...

penuh nyeee meje kooo keyyy....

Kikey said...

Adam ko kan tok...aritu aku ingat nak ajak ko jumpa dia.Tapi tak sempat.

Kannnnnnnnnnnnn.......aku dok celah-celah barang kekdahnya.Tu aku tak snap gambar fail-fail mahkamah tu. Yang itu lagik parah!!!..hee..heee...