Sunday, January 4, 2009

Who's friends?

Who? emmmmm....I still don't know who. To tell the truth, aku memang ramai kawan. Sampai aku lupa siapa yang aku kenal & siapa yang kenal aku. Sepanjang hidup aku, ramai kawan yang datang..ramai jugak yang blah macam tu je, tinggalkan aku. Tapi semua tu dah masuk dalam history book aku.Hee..heee...Kalau aku buat list, panjang jugak tuh.Dah boleh masuk arkib dah.

Mula dengan sekolah rendah, lepas tu sekolah menengah, masuk U, kerja kat sekolah jalan gurney, kerja kat Tabung Haji, Sri Tahana, Dynamic Multimedia, Industrial Court. Lepas tu join KRU VIP, Join Adam FC, Join Nubies. Kawan-kawan kat sekitar rumah, jiran tetangga....semua tu orang-orang yang pernah jadi kawan aku.

Tapi sekarang ni, most of them dah lama tinggalkan aku. Kebanyakkannya lost contact.Rindu dengan kawan-kawan sama-sama meroyan minat artis hong kong dulu.Haa..haaaa..Gilo!!. Kawan-kawan yang minat NKOTB, That That, Boyzone, N-Sync, BSB....Heee..heeee....Semuanya tah kemana. Yang tinggal, seorang dua jelah. Itupun sekali setahun baru nampak muka.

Aku wonder kenapa aku jadi macam tu.Kenapa ek? sebab aku tak pandai berkawan ke? emmmm....Aku dah tak tahu nak buat macam mana beb!!! Rasa aku dah ok dah. tapi nampaknya masih ada slack lagi here and there. Well....wake up guys...I'm only a human. I make mistakes..so do you!!!

Kenapa aku tiba-tiba tulis macam ni?....Because I never wish for anybody to be in my shoes. Nothing is sweet here!!! Semuanya payau!!!.Because I know some of my friends don't really like me. They came to me if they want something. Unfortunately, I don't have that previllage so often. So, they only come to realize my existance when something happened. And because I know some of them never want me to be here. Only usefull when nobody's around.Do I feel silly? Yes I am!!! I can lie, I can shut my eyes, my lips & my ears. I can pretend nothing happened. But can I hold it for so long? I don't think so. One day I will explode!!!

After so many years of knowing so many peoples............I don't think I trust on true friends whatsoever. I never put my heart on it. Peoples change!! satu hari aku akan kehilangan semua yang aku ada hari ni....sama macam yang berlaku pada kawan-kawan aku dulu. So, do I have to cry over a broken relationship? I don't think so..............

2 comments:

nusarina_kakmas said...

AIDA, akak pun mengalami situasi yang sama. akak punya teman baik dari sekolah rendah, menengah, kolej & tempat kerja juga. ada yang terputus begitu saja.... ada yang still contact sampai kini cuma batasan waktu, kami tidak dpt lepak bersama. masing2 ada kerjaya & punya famili. Akak sbnrnya seorg yg sgt moody, siapa yg tidak kenal akak mbe akan menganggap akak ni semcm tapi hakikatnya akak sygkan kwn. Alhamdulillah akak punya teman yang still sudi mendengar masalah akak malah sanggup membantu akak dari segi wang @ perkara lain. ini yang membuatkan akak terlalu sygkan mereka even akak sedar ada waktunya mereka juga membuatkan akak kecil hati. akak sedar kita tak sempurna. Tapi sekali akak sakit hati, akak boleh mengucapkan 'goodbye' tapi tidak akan berdendam. Akak bukanlah teman terbaik aida tapi insya Allah akak akan sentiasa ingat aida, even waktu itu akak sudah kembali menetap di Sabah. LOVE OUR FRIENDSHIP! FOREVER!

Kikey said...

Akak nak balik sabah ker?

Entahlah kak...It's just I feel like things change. Dah tak sama like before.Hidup ni ada up & down nya kan. So maybe this is my downturn.