Sunday, January 11, 2009

??????

Tak tahu nak tulis apa…..

Weekend ni aku tak buat apa-apa pun. Duduk rumah, berkemas, basuh baju, memasak, sapu sampah dannnnn……lap habuk…ngehhhh…ngehhh..ngehhhhhhh….

Just malam tadi baru aku bersua dengan Tegarians kat YM. Hee.heee..kat YM jer…….sebab kami tak keluar pun. Sembang punya sembang, tiba-tiba kat TV nampak perkahwinan Mawi & Ekin yang siap ada red carpet macam festival filem (lagi baik kalau diaorang panggil sesi tu, sesi green lawn…sebab semua orang dok kat rumput je aku tengok…hee..heee…)

Emmmm……..Apa je yang boleh aku cakap pasal majlis tu? Sebab aku pun tak ada kat situ. Tapi entah kenapa, kalau tengok dari umah, aku tak rasa majlis tu berprestij. Macam tak ada apa-apa. Yes!! Memang baju meletopss giler!! Tapi macam pelik.Aku pun tak tahu kenapa.

Paling aku rasa kelakar, pengantin tak ada pengapit. Turun boat sendiri, naik kete kuda sendiri, turun pun sendiri. At least adalah pengiring sorang dua kan. Tak lah Mawi plak yang sibuk-sibuk angkat veil wife tu & the boat..........tu boat la bukan bahtera.wakakakkaka.

Lepas tu,veil ekin asik tersangkut. Adehhh…..risau je aku tengok kain tu koyak. Kenapa lah tak ada flower girl ke hape untuk angkat veil tu. Tak kena konsep kot kalau letak flower girl. Emmmmm….hee..heeeeee…gasaklah korang!!.

Paling tak bleh blah, sound system boleh plak meragam!! Sedang budak-budak tu nak mula menyanyi.tiba-tiba muzik senyap. Terpaksalah the girls nyanyi acapela. Nasib baik tak panic!! Kalau panic…….mampuih!!!. Lama-lama jadik perang jerit kat situ. Mulanya rasa sedap........tapi dah lama tahan, akhirnya aku mute kan je TV tu. Sakit tingo den!!! terlalak-lalak yo!!!!

Lagi satu Mila….adooiii dik!! Len kali jangan nyanyi lagu arab tu lagik la. You sound so silly!! And that gelek thing you did!! Tak sexy!!! Hazab giler!!!!

Itu yang aku nampak kat TV lah kannnnnnn..tak tahu la plak kalau kat Palace Of The Golden Horses tu jadik meriah!!. It’s just..majlis macam tu pada aku……….pada akulahhhhhhh…..membazir!!. Tapi duit masing-masing kan…suka hati dia lah nak buat macam mana majlis dia.Kehhh..kehhh..kehhh…

Tapi aku, Insya-Allah kalau aku kawen nanti, aku nak majlis aku simple, sweet tapi memorable. Tak payah besar-besar. Lagipun aku bukan muda sangat lagik kannnnn….so, biarlah majlis tu yang mudah-mudah aje. Yang penting nya akad nikah. Buat apa bazir duit!!..sebab aku pun bukan banyak duit punnn…wakakakakkaa

No comments: