Monday, January 19, 2009

Weekend

This is what I did over the weekend. Nothing much. Pergi kenduri kawen both on Saturday & Sunday. Tu jer....Haa.haaaaaa.... This is Adam, trying to climb up the TV. Haa..haaaaaaa....Selalu la kena jentik sebab takut TV yang beso gedabak tu jatuh pulak atas dia.Ini pembuka bicara je. Aksi Adam ni bukan baru, ni gambar 3 weeks back!!..haa..haa

Actually last week aku pergi kenduri kawen kat kampung aku.kat Negeri Sembilan. Ada dua majlis. Satu kat Jelai gemas, satu kat Juasseh.Tapi majlis kedua yang kat Juasseh tu aku tak ambik gambar sebab kamera tinggal dalam kereta. Malas nak pergi ambik, so......tak adalah gambar pengantinnya...Sorry pengantin!!
Mula-mula je aku dah nak tunjuk nasik. Nasi ni nasi minyak sebenarnya. Tapi I don't know for what reason, nasi ni ada kaler pink. Mulanya aku ingat air sirap tumpah dalam pinggan orang kat sebelah aku.Ghupenya memang nasik tu merah.Adeehhhh. Masakannya sedap, tapi pedas!!! Berair-air mata aku dibuatnya.....
Inilah pengantin!!! Ngan mak aku & Adam. Pengantin pompuan tu anak kepada sedara sebelah abah aku.Aku pun tak paham macam mana link nye. Haa..haaaaaa...Tapi sedara lah..Kami tak sempat nak tengok diaorang bersanding sebab terlewat sampai.
Ini??? Ini adik aku!!! My only brother!!! The one & only!!...wakakkakaka. Inilah kawan buli aku, kawan bergaduh, bertekak, bergusti dan sebagainya. Dia tak berani buli kakak aku sebab kakak aku tu lemah lembut sikit. Tapi dia berani belasah aku.Kalau nak tengok saiz, memang tak cakap lah dia ni adik aku. Selalu aku datang klinik tempat dia keje tu, kawan-kawan dia kata aku adik..wahhhh...mude balik aku!!!....wakakakkakaka.
Semenjak nak jadik along ni...Adam rajin tolong papa. Hari ahad tu, Adam tolong papa basuh kereta. Hee..hee..heee...Yang ni versi belum basah sepenuhnya. Masih pakai baju tido.Lepas tu, basah kuyup!!!
Tengok tu...Adam memang rajin!!...bertuahlah mama & papa dapat anak macam ni.Haa..haaaaaa..
Haa..haaaaaaa..Notice anything??? I chopped off my hair!!!.. Sampai kontot macam ni!!!. Semuanya gara-gara aku tengok cermin, muka aku macam singa kodomo lion dah. Aku cakap kat mak aku, abah aku, kakak aku, adik, abang ipar, adik ipar......eerrr Adam.Hee...heee..Semua setuju yang rambut aku perlu dibuang sebelum aku betul-betul nampak macam singa.hee..hee..So, aku chop jer semuanya. Lega!!! Ringan kepala aku!!!.pas ni aku tak payah la nak susah payah iron rambut aku.wakkakakaka.
Okey..that's all for last week......This week tak ada cerita apa kot. Maybe akan ada this weekend sebab kami dah nak mula misi ABPBH!!!...Doakan ye!!!

2 comments:

ajym said...

haah la.... adik you mcm abang you la...kembang la tu.....hikhikhik....

Kikey said...

Ko nampak dia duduk tu ajym....kalau ko tengok dia berdiri, silap2 ko kata tu bapak aku..warrrggggghhh......haaa.haaaaaa.....