Sunday, March 15, 2009

Transformasi?..

I’m not watching AF7 live on Saturday. Why? Some major obstacle coming up that afternoon. Tak payah cerita lah apa yang terjadi.Tapi cukup kalau aku cakap, kalau ditakdirkan aku jumpa Manusia Durjana tu, memang aku sembelih hidup-hidup. Tapi, buat masa ni, aku serahkan semuanya pada Pihak Berkuasa. Yang dapat aku lakukan sekarang ni, doakan saja semuanya dapat diselesaikan secepat mungkin.

So, back to AF7. I watched it yesterday. In a small screen of @15. Hee..heee…Apa yang aku fikir? Emmmm…..I heard that ramai yang kata AF7 bagus. Semuanya mantap-mantap etc. In fact, kalau baca di @15 tu, ramai jugak yang memuji-muji. Tapi personally…………personally & nothing personal, aku rasa AF7 macam biasa je. Maybe dari segi confident level, budak-budak tahun ni lebih confident. Menyanyi macam dah lama menyanyi. Tapi honestly, aku suka modesty dari AF-AF yang terdahulu. Student nampak macam student. Bekerjsama jadi backing vocals, backing dancers, ada tagline yang mengarut-ngarut, nampak lurus je atas pentas. Bukan bersalam dengan audience macam superstar.Hee..heee...

Aku tulis macam tu bukan sebab aku tak boleh terima transformasi, tapi nampak macam AF bukan AF lagi. Sikit-sikit dah jadi rancangan reality lain. Tapi aku layan jugak la AF7 ni, just kalau nak aku mati-mati undi macam Adam di AF2 atau terkejar-kejar nak tengok Nubhan di AF6, rasanya belum lagi. Cukuplah all the troubles. Dengan Adam maybe tak banyak yang aku lalu. Tapi dengan Nubhan, believe me……sampai satu tahap aku rasa macam nak shut down everything. It’s not him, tapi peoples around him. Sungguh menakjubkan siri kefanatikannya.

Back to concert, kalau nak cakap entertaining, hafiz is sooo much in track. Aisyah pun not bad…Rubisa also ok. Yang lain-lain tu……cube lagik!!...Haa..haaaaa.. Anyway, this is just the first concert. Give them a break, maybe konsert kedua nanti lebih bagus, sapa tahu. Tapi, memang aku annoyed tol ngan pengritik. Sorang semua dok puji, yang aku dengar sumbang mambang pun dia puji gak, semua dia nampak baik. Come on, they need to learn laaa!!. Yang sorang tu plak asyik nak puji diri sendiri. Hello!! Rakyat Malaysia nampak la dia buat audition.tak payah nak pin point siapa yang dia pilih. Nanti budak-budak tu cepat besar kepala. Yang lagik sorang tu bagus, tapi haaa..haaaaaaaa…….macam dia sorang je yang bertunang!!!..Ohh pleeaaseeee!!!

So, after all had happened, The music, the direction etc, I have a very good reason why I like Ramli MS more..huarrgghhhh haa..haaaaaaa…!!!!

No comments: